Rapportera en säkerhetshändelse

En av mina anslutna enheter har en säkerhetshändelse!

Om du märker att en av dina anslutna enheter har en säkerhetshändelse, är det viktigt för din personliga säkerhet att reagera omedelbart. Följ anvisningarna nedan för att rapportera en säkerhetshändelse.

Skicka all nödvändig information per e-post till security-incident-on-iot@legrand.com.
Det säkraste sättet är att skicka ett krypterat e-postmeddelande. Om du aldrig har skickat ett krypterat e-postmeddelande tidigare, kan du följa den här länken.

  • Ge oss ditt namn, organisation (om du är professionell) och land. 
  • Rapportera händelsen inklusive känsliga data som produktnamn, modell och firmwareversion samt hur din konfiguration är konfigurerad (vilka plattformar du använder). 
  • Ange hur händelsen inträffade och vilka åtgärder du vidtog.
  • Låt oss veta om effekterna som säkerhetshändelsen har haft. Vad är resultatet av påverkan fram till tidpunkten för rapportering? 
  • Inkludera skärmdumpar av vilka avvikelser du har upplevt när du använder appen.

Vi kommer att bekräfta ditt meddelande inom högst tre dagar och vi kommer tillbaka till dig med ytterligare information. Ärendet om säkerhetshändelsen kommer att äga rum under högst tio dagar och du får en sammanställning per e-post.

Så här löser du en säkerhetshändelse:
Om händelsen bekräftas av oss fortsätter vi till den grundläggande analysen och bedömer den bästa lösningen på säkerhetsfallet. Du kan vara involverad i testfasen för att säkerställa att incidenten löses korrekt.

När säkerhetsuppdateringen släpps kommer Legrand att förbereda och släppa ett offentligt säkerhetsmeddelande. Detta kan ta upp till 90 dagar från det att du rapporterade händelsen. Vi använder denna period för att ge alla våra kunder en lösning som skyddar deras anslutna produkter.

Säkerheten och konfidentialiteten för användardata är avgörande för Legrand. Vi gör allt för att säkerställa en optimal säkerhetsnivå och minimera bedräglig användning av dess information.